Sprzedaż online rośnie w siłę – czyli jak pandemia wpłynęła na przyzwyczajenia konsumentów

Sprzedaż online rośnie w siłę – czyli jak pandemia wpłynęła na przyzwyczajenia konsumentów

Nie da się ukryć, że pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na sytuację społeczno-gospodarczą nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie. Ponieważ wraz z nadejściem pierwszej fali – czyli w marcu, kiedy odnotowano pierwsze przypadki zakażeń w naszym kraju – pojawiły się rządowe zalecenia, by możliwie jak najbardziej ograniczyć przemieszczanie się i wychodzenie z domu, sklepy prowadzące działalność stacjonarnie zaliczyły znaczny spadek. Nic zatem dziwnego, że w tym samym czasie coraz większą popularność zaczęła zdobywać sprzedaż online.

Korzyści z zakupów online

Zamawianie przez internet jest dla wielu osób najwygodniejszym sposobem na zdobycie podstawowych produktów. Dlaczego? Jest przede wszystkim zdecydowanie szybsze. Przejrzenie asortymentu w tradycyjnym sklepie nierzadko zabiera wiele czasu, nie mówiąc o samym dotarciu na miejsce. Na dodatek, jeśli robimy większe zakupy, a przykładowo nie posiadamy własnego samochodu, to powrót do domu ze wszystkimi pakunkami może być dość skomplikowany.

Nierzadko oferta dostępna w internecie jest korzystniejsza cenowo i bardziej różnorodna, na dodatek możemy wybrać najwygodniejszą formę wysyłki. Dodatkowo zakupy online są dostępne zawsze, niezależnie od pory dnia i nocy. Możemy zatem wybrać dowolny moment, by przyjrzeć się przedmiotom, które nas interesują i podjąć decyzję na spokojnie, bez żadnego pośpiechu.

Ponadto sporo klientów ceni sobie prywatność i brak konieczności wychodzenia z domu. Nie muszą przedzierać się przez tłumy w galerii handlowej, by obejrzeć dany produkt, a chcąc zdecydować się na coś, co wymaga dyskrecji, mogą zrobić to w domowym zaciszu, w najdogodniejszych warunkach.

Jak koronawirus wpłynął na sprzedaż internetową?

Wraz z nadejściem pandemii cały filar sprzedaży zaczął się opierać właśnie na trybie online. Zamawianie przez internet stało się jednym z podstawowych sposobów na to, by uniknąć wyjścia z domu i tym samym narażania swojego zdrowia bądź życia. W związku z tym spora liczba sklepów, które dotąd były dostępnie jedynie stacjonarnie, zaczęła przenosić swoją działalność również do rzeczywistości wirtualnej – tym bardziej, że zapotrzebowanie na najważniejsze produkty wzrosło również w sektorze żywnościowym.

Można zatem powiedzieć, że pomimo okoliczności koronawirus bardzo pozytywnie wpłynął na ten segment gospodarczy. Typowe sklepy internetowe znacząco zwiększyły obroty, ponieważ możliwość zakupów przez internet zyskała nowy wymiar i znaczenie. Doskonałym tego przykładem jest sklep internetowy listwy.online, oferujący szeroki asortyment w postaci metalowych listew wykończeniowych do płytek I glazury.

Jak na razie zalecenia rządowe nadal są w mocy ze względu na wysokie liczby zakażonych, które są przekazywane każdego dnia. Można zatem założyć, że popularność sprzedaży internetowej wciąż będzie rosła. Jednocześnie łatwo wysunąć wniosek, że obecna sytuacja już na stałe wpłynie na przyzwyczajenia zakupowe Polaków, szczególnie tych, którzy przed pandemią raczej nie korzystali z zamawiania produktów online. Dlatego też przedsiębiorcy, którzy jak dotąd nie zadbali o widoczność w internecie, będą do tego zmuszeni.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branża słodyczy ucierpiała podczas pandemii. E-commerce może pomóc odrobić straty

Branża słodyczy ucierpiała podczas pandemii. E-commerce może pomóc odrobić straty

Branża słodyczy, podobnie jak inne segmenty gospodarki, odczuła skutki trwającej pandemii. Po raz pierwszy od wielu lat zanotowała bowiem spadek przychodów. Na szczęście wzrost sprzedaży internetowej i odmrożenie rynków może pomóc odrobić powstałe straty. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Okres pandemii sprzyja powstawaniu firm w segmencie e-commerce. „Polacy chętniej myślą o biznesach, które są bardziej trwałe”

Okres pandemii sprzyja powstawaniu firm w segmencie e-commerce. „Polacy chętniej myślą o biznesach, które są bardziej trwałe”

Pandemia koronawirusa zmieniła nastawienie Polaków do prowadzenia i uruchamiania działalności gospodarczej. Mniej atrakcyjne stały się niepewne, freelancerskie formy pracy bez etatu oraz franczyza, a bardziej pożądany jest tradycyjny model biznesu oraz działalność w segmencie e-commerce – wynika z Amway Global Entrepreneurship Report 2019–2020. Mimo to 46 proc. Polaków prowadzi własną firmę lub myśli o jej założeniu. Badanie pokazało, że nowa rzeczywistość to nie tylko ograniczenia, ale także szansa dla rozwoju firm w e-commerce oraz promocji biznesu w social mediach. (więcej…)

Skomentuj

1 Komentarz

  1. Wielka szkoda że właśnie pandemia dopiero pokazała siłę w Internecie. Choć wiele firmy już wczesnej zaczęła o tym myśleć i Ci którzy zaczęli już marketing kilka lat wcześnie teraz zebrali dobre przychody a nowi którzy myślą żeby wystartować maja długie lata pracy..

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Firmy logistyczne gotowe na szczyt przedświątecznych dostaw. Punkty odbioru coraz popularniejsze

Firmy logistyczne gotowe na szczyt przedświątecznych dostaw. Punkty odbioru coraz popularniejsze

Odzież, akcesoria, kosmetyki i perfumy, książki, płyty czy filmy – to według Gemiusa kategorie produktów, które Polacy najchętniej kupują w internecie. W grudniu wiele takich zamówień z e-sklepów trafi pod choinkę jako gwiazdkowe prezenty. W czasie przedświątecznej gorączki zakupów wygodnym rozwiązaniem, które pozwala uniknąć stania w kolejkach i wyczekiwania w domu na kuriera, są odbiory i nadania w punktach obsługi paczek. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dni Budownictwa i Architektury – Forum Gospodarcze Budownictwa BUILD 4 FUTURE już w lutym!

Dni Budownictwa i Architektury – Forum Gospodarcze Budownictwa BUILD 4 FUTURE już w lutym!

Organizowane już po raz trzeci Forum Gospodarcze Budownictwa „Build 4 Future” w swojej najbliższej odsłonie podejmie najbardziej aktualne dla sektora tematy – tym razem dyskusje odbędą się on-line. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Seniorzy coraz chętniej kupują w sieci. W święta z e-commerce skorzysta połowa z nich

Seniorzy coraz chętniej kupują w sieci. W święta z e-commerce skorzysta połowa z nich

Pandemia i lęk przed koronawirusem spowodowały znaczny wzrost popularności zakupów internetowych, co ujawnia się także w okresie przedświątecznym. Podczas świątecznych zakupów online Polacy najchętniej kupują książki, płyty oraz filmy. Co ciekawe, także seniorzy zamierzają kupować prezenty przez internet. Badanie OpinionWay Polska pokazuje, że co trzeci klient e-commerce podczas pandemii kupuje nie tylko częściej, lecz także stał się entuzjastą zakupów w sieci. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Obostrzenia związane z pandemią zmieniły świąteczny handel. Zakupy online robi coraz więcej osób powyżej 55. roku życia

Obostrzenia związane z pandemią zmieniły świąteczny handel. Zakupy online robi coraz więcej osób powyżej 55. roku życia

Ostatni kwartał roku to najważniejszy dla handlu czas, zwłaszcza w obliczu tegorocznej pandemii, która wielu sklepom zlokalizowanym w centrach handlowych zabrała lwią część obrotów. Na szczęście dla detalistów Polacy nie zamierzają w tym roku żałować pieniędzy na bożonarodzeniowe prezenty. Zdecydowanie więcej niż jeszcze rok temu kupią jednak online. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *