Intercom, czyli dobra komunikacja z klientem

Intercom, czyli dobra komunikacja z klientem

Nikt nie wątpi w to, że kontakt z klientami jest w prowadzeniu biznesu kluczowy. Pragną oni być jak najlepiej obsłużeni zarówno „w realu” jak i online. Zwłaszcza kontakt przez internet, wydaje się być tym, który realizować można wyjątkowo sprawnie. Ku temu jednak potrzebne jest niezwykle funkcjonalne i proste w obsłudze narzędzie. Tego typu narzędziem, znacząco usprawniającym kontakt z klientem online, jest Intercom. Poniżej prezentujemy kilka korzyści płynących z jego stosowania.

1. Różne sposoby kontaktu z klientem

Intercom to narzędzie służące do zarządzania bazą klientów i do kontaktowania się z nimi. Przez Intercom możemy się z nimi skontaktować zarówno gdy są oni na naszej stronie internetowej, oraz przez aplikację. Fundamentem „domofonu” jest czat, jednak nie wyczerpuje to możliwych opcji nawiązania kontaktu.

2. Nie tylko czatowanie

Komunikacja z klientami za pomocą Intercomu nie polega jedynie na czatowaniu. Można za jego pomocą wysyłać maile, newslettery i prowadzić listę mailingową. Sami klienci także mają więcej opcji niż tylko czatowanie z pracownikami. Program wychodzi naprzeciw ich potrzebom na kilka sposobów.

3. Rozwiązywanie problemów przez Intercom

Klienci mają do wyboru szereg opcji, które znacząco pomagają z korzystania z usług różnych firm. Oprócz podstawowego kontaktu przez czat, mogą oni wysłać i opłacić fakturę, śledzić swoje zamówienia lub przeczytać pomocne artykuły za pośrednictwem Intercomu.

4. Zautomatyzowanie komunikatów ogólnych

Intercom pozwala na zautomatyzowanie części komunikatów wysyłanych do klienta. Chatboty rozpoznają i podporządkowują klientów pod danych pracowników. Wysyłają też zaproszenia na webinary lub inne usługi, poza godzinami pracy zespołu. W ten sposób pozostajemy z klientami cały czas w kontakcie.

5. Bieżące raportowanie wyników zespołu

Dzięki programowi, możemy na bieżąco analizować postępy zespołu dzięki generowanym raportom. Mają one postać wykresów i są sporządzane zarówno dla pojedynczych pracowników jak i poszczególnych zespołów. Pomaga to sprawdzić i zoptymalizować ich pracę a także wyeliminować najczęściej pojawiające się problemy.

Podsumowanie

Podsumowując Intercom to bardzo dobre narzędzie optymalizujące komunikację z klientami. Szczególne zastosowanie znajdzie w większych przedsiębiorstwach, gdzie liczy się szybka odpowiedź klientowi jak i uporządkowany system. Łatwość obsługi, wiele dodatkowych opcji i możliwość kontaktu przez całą dobę, czynią z Intercomu wyjątkowo zorientowany na klienta komunikator.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *