Młodzi przedsiębiorcy w początkowej fazie swojej działalności oprócz tego, że muszą podejmować trudne, często decydujące o losach firmy decyzje, to do tego zazwyczaj borykają się z ograniczonymi środkami na to aby móc rozwijać firmę zgodnie ze swoimi założeniami. Marketing? Zawsze na samym końcu – można usłyszeć w rozmowach. Nie mamy budżetu na specjalistę czy specjalistów. Z rozwiązaniem przychodzi Somebetter – agencja działająca w systemie CMO as a service.

Co oznacza CMO as a service?

W rozumieniu agencji Somebetter ten skrót to nic innego jak wewnętrzny dział marketingu Twojej firmy, z tą różnicą, że nie musisz już zatrudniać wspomnianego wcześniej specjalisty czy kilku specjalistów. Firmy mogą korzystać z jakości usług marketingowych dotychczas zarezerwowanych dla wielkich korporacji dysponujących wielomilionowymi budżetami.

Łączymy to co najlepsze: specjalistyczną wiedzę i doświadczenie agencji oraz zrozumienie biznesu i kompleksowe podejście wewnętrznego działu marketingu – mówi Wojciech Oleksiejuk, Chief Operating Officer.

Jak pomożemy Twojej firmie?

Somebetter w jednej prostej miesięcznej opłacie oferuje dostęp do wielu rozwiązań, które osobno kosztowałyby dużo więcej: agencja PR, performance, branding czy audyty UX. Reagując na potrzeby rynku opracował ofertę, która jest dedykowana dla małych firm.

Z jednej strony startup nie potrzebuje (i zazwyczaj nie ma tyle funduszy) na przykład konsultingu/brandingu za kilkadziesiąt tysięcy złotych, z drugiej potrzebuje usługi na profesjonalnym poziomie, a nie przypadkowego wsparcia. Krótko mówiąc na rynku występuje ogromna asymetria usług. My zapewniamy jakość dopasowaną do potrzeb start’upów w dużo niższej cenie – dodaje Oleksiejuk.

Innym istotnym zagadnieniem, na które reaguje Somebetter jest usunięcie “problemu agencji” czyli konfliktu interesów wynikającego ze specjalizacji agencji. Agencja specjalizująca się w reklamach płatnych Facebook Ads będzie promowała to rozwiązanie z racji tego, że otrzymuje za to prowizję mimo, że lepsze efekty można byłoby uzyskać na innych platformach lub łącząc różne działania. Dzięki temu efektywność kampanii Facebook Ads będzie większa, ale zmniejszy się budżet w tym kanale, a co za tym idzie zyski agencji.

Należy wspomnieć także, że profesjonalna koordynacja działań w różnych obszarach daje nam efekt synergii, a więc krótko mówiąc lepsze wyniki, ale także i bezpieczeństwo związane z dynamicznie zmieniającą się branżą marketingową. Szczególnie, gdy opieramy marketing tylko na jednym kanale – wówczas na przykład zmiany regulaminów, blokady kont na poszczególnych platformach powodują, że z dnia na dzień możemy stracić cały ruch. To istotne, aby tego unikać – wyjaśnia Wojciech Oleksiejuk.

Strategia – dlaczego to takie ważne?

Strategia to jeden z największych błędów w małych firmach. Doświadczenie pokazuje, że większość początkujących firm nie ma do tego kompetencji, a często nawiązana wyrywkowo współpraca z przypadkowymi agencjami prowadzi zazwyczaj do nieefektywnego wykorzystania budżetu.

Rozumiemy potrzeby startupów, znamy wiele przykładów firm z wartościowym, innowacyjnym produktem czy technologią, której nie mogli sprzedać bo brakowało podstaw. Fajne rozwiązanie, o którym nikt nie wiedział, albo było komunikowane w sposób niezrozumiały dla klienta docelowego. W Somebetter wiemy jak testować hipotezy biznesowe, jak pozyskiwać pierwszych subskrybentów czy beta-testerów. Rozumiemy, że firmy na tym etapie rozwoju mają ograniczone środki i skupiamy się na jak najbardziej efektywnym ich wykorzystaniu – podsumowuje Oleksiejuk.

Szczegółowa oferta agencji Somebetter jest dostępna na stronie www.somebetter.pl. Dla pierwszych 5 klientów z kodem: “Allebiznes” (należy wpisać w treści wiadomości) oferujemy 1000 zł netto zniżki na 3 miesiące korzystania z usługi niezależnie od pakietu.

Fot. Austin Distel/Unsplash
Share.

Zostaw komentarz