Egzamin na agenta ubezpieczeniowego również zdalnie. Ministerstwo Finansów wprowadza zmiany

Egzamin na agenta ubezpieczeniowego również zdalnie. Ministerstwo Finansów wprowadza zmiany

Minister Finansów Tadeusz Kościński podpisał rozporządzenie dotyczące zmian w egzaminach dla kandydatów na agentów ubezpieczeniowych. Od czwartku zakłady ubezpieczeń mogą przeprowadzać je w trybie zdalnym.

Egzamin również zdalnie

Koronawirus wymusza przyspieszenie procesu cyfryzacji niektórych aspektów życia. Tym razem zmiany dotknęły ubezpieczalnie i kandydatów na ubezpieczycieli. Zgodnie z rozporządzeniem podpisanym przez ministra finansów, zakłady ubezpieczeń mogą przeprowadzić egzamin w trybie zdalnym.

– To kolejne przepisy wprowadzone przez MF ułatwiające funkcjonowanie branży ubezpieczeniowej w czasie epidemii. Rozporządzenie wprowadza czasową możliwość przeprowadzania egzaminów agencyjnych zdalnie, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego. Taka formuła pozwoli na ich elastyczne wbudowanie w systemy informatyczne zakładów ubezpieczeń – powiedział szef MF Tadeusz Kościński.

Zgodnie z nowymi przepisami zakład ubezpieczeń, chcący przeprowadzić egzamin w trybie zdalnym, musi zawiadomić Komisję Nadzoru Finansowego oraz wysłać opis wykorzystywanego systemu teleinformatycznego. Jak informuje Ministerstwo Finansów „system powinien zapewniać skuteczną identyfikację osób zdających egzamin oraz samodzielności ich pracy”.

Kto może zostać agentem ubezpieczeniowym?

Od kandydatów na agenta ubezpieczeniowego nie oczekuje się specjalistycznej wiedzy ekonomicznej czy wyższych studiów. Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2003 roku o pośrednictwie ubezpieczeniowym kandydat na to stanowisko musi spełniać poniższe kryteria:

  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
  • nie była prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo:
    – przeciwko życiu i zdrowiu,
    – przeciwko wymiarowi sprawiedliwości,
    – przeciwko ochronie informacji,
    – przeciwko wiarygodności dokumentów,
    – przeciwko mieniu,
    – przeciwko obrotowi gospodarczemu,
    – przeciwko obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi,
    – skarbowe;
  • daje rękojmię należytego wykonywania czynności agencyjnych;
  • posiada co najmniej średnie wykształcenie;
  • zdała egzamin przeprowadzony przez zakład ubezpieczeń.
Źródło: Ministerstwo Finansów
Fot. pixabay.com
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *