Rola komunikacji w firmach jest ogromna, bo wpływa m.in. na wydajność pracy. Dodatkowo zyskała ona na znaczeniu w czasach, gdy home office jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem. Jak o nią zadbać, jakie narzędzia do pracy zdalnej wybrać, aby poprawić efektywność w pracy?

Spis treści:

  1. ​Komunikacja w firmie i koordynacja współpracy
  2. Narzędzia do komunikacji na home office
  3. Komunikacja w organizacji – wideokonferencje

Komunikacja w firmie i koordynacja współpracy

Dostępnych jest wiele innowacyjnych narzędzi i rozwiązań, które mają na celu wspierać i usprawniać pracę zdalną. Ułatwią jej organizację, uporządkowanie zadań, przyspieszą metody rozwiązywania problemów czy rozmowy z pracownikami. Kontakty międzyludzkie w trybie home office są podstawą, dlatego postaw na skuteczną komunikację w swojej firmie niezależnie od jej wielkości.

Narzędzia do komunikacji na home office

Podstawowym narzędziem służącym do komunikacji w firmach jest poczta elektroniczna. Mimo że korzysta z niej aż 99 proc. z nas, jest to w obecnym czasie niewystarczające (źródło danych: Orange) w firmie.

Czas oczekiwania na odpowiedź może być długi, łatwo przeoczyć e-mail albo istotną informację, trudniej zachować ciągłość. Lepszym wyborem są komunikatory, ale te z kolei nie zapewnią bezpieczeństwa danym i nie są narzędziami profesjonalnymi.

Komunikacja w organizacji – wideokonferencje

Komunikacja w firmie będzie efektywna tylko wtedy, gdy mamy odpowiedni sprzęt, aplikacje i stabilne połączenie z Internetem. Najlepiej korzystać z profesjonalnych aplikacji z funkcją komunikatora firmowego oraz z wideokonferencji. Można ustalić plan działania, podsumować zadania, a wnioski zapisać w dokumencie w chmurze.

Na razie jest to narzędzie niedoceniane, korzysta z niego na home office tylko 37 proc. polskich firm. Wyzwaniem jest wybór najbardziej efektywnych narzędzi i przekonanie pracowników do korzystania z nich. Dzięki temu można odpowiednio zoptymalizować czas pracy i koszty.

Po więcej szczegółów zapraszamy tutaj: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/komunikacja/komunikacja-pierwszy-krok-do-efektywnej-pracy/.

Share.

Zostaw komentarz