Jak zadbać o efektywną komunikację w firmie?

Jak zadbać o efektywną komunikację w firmie?

Rola komunikacji w firmach jest ogromna, bo wpływa m.in. na wydajność pracy. Dodatkowo zyskała ona na znaczeniu w czasach, gdy home office jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem. Jak o nią zadbać, jakie narzędzia do pracy zdalnej wybrać, aby poprawić efektywność w pracy?

Komunikacja w firmie i koordynacja współpracy

Dostępnych jest wiele innowacyjnych narzędzi i rozwiązań, które mają na celu wspierać i usprawniać pracę zdalną. Ułatwią jej organizację, uporządkowanie zadań, przyspieszą metody rozwiązywania problemów czy rozmowy z pracownikami. Kontakty międzyludzkie w trybie home office są podstawą, dlatego postaw na skuteczną komunikację w swojej firmie niezależnie od jej wielkości.

Narzędzia do komunikacji na home office

Podstawowym narzędziem służącym do komunikacji w firmach jest poczta elektroniczna. Mimo że korzysta z niej aż 99 proc. z nas, jest to w obecnym czasie niewystarczające (źródło danych: Orange) w firmie.

Czas oczekiwania na odpowiedź może być długi, łatwo przeoczyć e-mail albo istotną informację, trudniej zachować ciągłość. Lepszym wyborem są komunikatory, ale te z kolei nie zapewnią bezpieczeństwa danym i nie są narzędziami profesjonalnymi.

Komunikacja w organizacji – wideokonferencje

Komunikacja w firmie będzie efektywna tylko wtedy, gdy mamy odpowiedni sprzęt, aplikacje i stabilne połączenie z Internetem. Najlepiej korzystać z profesjonalnych aplikacji z funkcją komunikatora firmowego oraz z wideokonferencji. Można ustalić plan działania, podsumować zadania, a wnioski zapisać w dokumencie w chmurze.

Na razie jest to narzędzie niedoceniane, korzysta z niego na home office tylko 37 proc. polskich firm. Wyzwaniem jest wybór najbardziej efektywnych narzędzi i przekonanie pracowników do korzystania z nich. Dzięki temu można odpowiednio zoptymalizować czas pracy i koszty.

Po więcej szczegółów zapraszamy tutaj: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/komunikacja/komunikacja-pierwszy-krok-do-efektywnej-pracy/.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Robotyzacja procesów biznesowych – dlaczego warto wprowadzić ją do firmy?

Robotyzacja procesów biznesowych - dlaczego warto wprowadzić ją do firmy?

Wdrożenie robotyzacji procesów biznesowych może być jedną z najlepszych decyzji organizacji. Nie od dzisiaj wiadomo, że te firmy, które szybciej wykorzystują technologiczne innowacje, zyskują znaczną przewagę konkurencyjną nad innymi podmiotami z branży. To jednak tylko ogólna teza. Sprawdźmy dokładnie, jakie korzyści wynikają z wprowadzenia RPA.
(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pożyczka bez prowizji – czy to możliwe?

Pożyczka bez prowizji – czy to możliwe?

Dobra pożyczka gotówkowa powinna być przede wszystkim tania. Na całkowity koszt finansowania składa się jednak nie tylko oprocentowanie, ale także prowizja, ewentualne ubezpieczenie i inne koszty okołopożyczkowe. W artykule wyjaśnimy, jak znaleźć niedrogą pożyczkę na raty. Podpowiemy także, czy możliwe jest sięgnięcie po tę bez prowizji.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Faktoring dla branży budowlanej – jak go wykorzystać?

Faktoring dla branży budowlanej – jak go wykorzystać?

Branża budowlana to specyficzna gałąź gospodarski, dla której największym wyzwaniem jest utrzymanie płynności finansowej. Niektóre projekty trwają długo, a pomiędzy płatnościami coraz więcej przedsiębiorców ma problem z regulowaniem własnych należności. Z tego tekstu dowiesz się, jak możesz wykorzystać faktoring, jeśli działasz w branży budowlanej.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branding – co to jest i od czego zacząć budowanie marki?

Branding - co to jest i od czego zacząć budowanie marki?

Na sukces w biznesie składa się wiele czynników, w tym umiejętność nawiązania trwałej i wartościowej relacji z klientami. Mocny brand to jedna z największych przewag konkurencyjnych. To właśnie dlatego niektóre markowe produkty uchodzą wręcz za kultowe. Czym jest branding? Od czego zacząć budowanie marki? Jak wykorzystać w tym procesie gadżety z nadrukiem? Zobacz!

Co to jest branding?

Odpowiedź na pytanie, co to jest branding, zacznijmy od zdefiniowania marki. To znacznie więcej niż charakterystyczne logo. To określona filozofia, konkretny przekaz, który wyróżnia ją na tle konkurencji. Z kolei brand marketing to proces kreowania wizerunku marki. Celem jest tutaj nie tyle sama rozpoznawalność, ile wywołanie u grupy docelowej pewnych skojarzeń i odczuć. To właśnie emocjonalne przywiązanie klienta do marki bezpośrednio przekłada się na mierzalne zyski firmy. Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za produkt godny zaufania, związany z określonym statusem lub stylem życia.

Od czego zacząć budowanie marki?

Kluczowe dla marki są m.in. jej nazwa, logo i slogan. Ponieważ to one występują w każdym komunikacie czy też na gadżetach z nadrukiem, najmocniej zapadają w pamięć. Równie ważne są strona internetowa oraz system identyfikacji audiowizualnej. Wszystkie te elementy powinny tworzyć spójną całość.

Budowanie marki warto więc zacząć od odpowiedzi na kilka pytań dotyczących firmy, m.in.:

  1. Co sobą komunikuje?
  2. Z czym się kojarzy?
  3. Jak jest postrzegana przez klientów?
  4. Czym wyróżnia się na tle konkurencji?

To punkt wyjścia do dalszej analizy – rynku, grupy docelowej i konkurencji.

Analiza rynku – dlaczego jest taka ważna?

Tym, co najbardziej liczy się w biznesie, są relacje z klientami. Aby stworzyć mocny brand, potrzebujesz dokładnie określić potrzeby i oczekiwania swojej grupy docelowej. Tylko wtedy będziesz w stanie przekonać odbiorców, że właśnie Twój produkt jest dla nich najlepszym wyborem. Dokładna analiza rynku jest więc niezbędna dla powodzenia każdego projektu biznesowego. Warto poświęcić na nią więcej czasu, bo błędy na typ etapie często trudno jest później naprawić. Źle zdefiniowana grupa docelowa lub jej potrzeby to jeden z najczęstszych powodów, dla których biznes nie wypala.

Jak zwiększyć rozpoznawalność marki?

Rozpoznawalność marki da się budować na wiele sposobów. Jednym z narzędzi, jakie możesz wykorzystać w marketingu, są gadżety reklamowe z nadrukiem. Są to akcesoria z logo i nazwą brandu, które wręczasz w ramach upominków biznesowych – klientom, kontrahentom, ale też pracownikom firmy. Stawiaj na praktyczne, estetyczne gadżety. Idealnie, jeśli są związane z profilem/specyfiką Twojego biznesu. Plecaki, kubki termiczne, artykuły ekologiczne, turystyczne czy rowerowe, eleganckie planery i przybory do pisania – tego szukaj. Im częściej taki prezent będzie w użyciu, tym więcej osób dowie się o istnieniu marki. O to właśnie chodzi. Designerskie gadżety z nadrukiem, które możesz wykorzystać w brandingu swojej firmy, znajdziesz np. na stronie: https://gratisownia.pl/

Jak może wyglądać branding?

Wszystko zależy od konkretnego przypadku. Firmy wchodzące na rynek z nowym brandem zazwyczaj stawiają na kompleksowy brand marketing od podstaw. Z kolei, jeśli marka już jest obecna w świadomości konsumentów, można doprecyzować istniejące brandy, a nawet zdecydować się na tzw. rebranding, czyli zmianę wizerunku marki.

Branding to w rzeczywistości budowanie zaufania klientów. Jest to proces długotrwały, który wymaga cierpliwego i konsekwentnego działania. Pamiętaj też, że zaufanie łatwo jest stracić. Czasami wystarczy jeden niepochlebny artykuł, by stracić pozycję wypracowaną przez lata. Zadbaj więc o spójny przekaz, ale i dobrą reputację, w tym o to, jak komentują Cię w mediach społecznościowych czy na forach internetowych.

Opowiedz światu o swojej marce!

Mocny brand może stać się Twoją przewagą konkurencyjną, jeśli swoimi działaniami sprawisz, że klienci za Twój produkt będą chcieli zapłacić więcej. Czy jednak będzie to trwała przewaga, zależy już od Ciebie. Postaw na klarowny, autentyczny, spójny przekaz. Stwórz opowieść o tym, czym jest Twoja marka i dlaczego to właśnie ona idealnie spełnia potrzeby klientów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat budowy wizerunku firmy przeczytaj także: https://inwestycje.pl/biznes/budowa-wizerunku-firmy-od-a-do-z/

undefined

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zakładanie działalności gospodarczej przez internet – najważniejsze informacje

Zakładanie działalności gospodarczej przez internet – najważniejsze informacje

Chcesz założyć działalność gospodarczą? Już nie musisz odwiedzać kilku urzędów, wypełniać na miejscu pliku wniosków i czekać w długich kolejkach do różnych okienek. Obecnie wszystkich formalności możesz dokonać przez internet. Jak to zrobić? Przeczytaj artykuł i poznaj warunki, które musisz spełnić. Dowiedz się, jakie dokumenty będą Ci potrzebne oraz jak, krok po kroku, założyć firmę drogą online! (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *