Ten, kto uważa, że branża beauty jest wyłącznie obiektem zainteresowania kobiet, może przegapić całkiem dobrą szansę na dochodowy biznes w tym sektorze. To prawda, że panie stanowią lwią część klientek salonów kosmetycznych, jednak w ostatnich latach zapotrzebowanie na usługi związane z urodą i modnym wyglądem rośnie także wśród panów. Szczególnie widać to po popularności salonów barberskich, czyli tzw. barber shopów. Czy jest to zjawisko, nad którym aspirujący przedsiębiorca powinien się pochylić? W naszym krótkim poradniku można znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Spis treści:

  1. Barber shop – ile można zarobić?​
  2. Biznes plan – barber shop
  3. Koszt otwarcia barbera

Barber shop – ile można zarobić?

Czym zajmuje się barber? To zdecydowanie coś więcej niż fryzjer męski, tym bardziej, że jego głównym obiektem zainteresowania jest zarost. Zadbana broda jest dzisiaj powszechną cechą nowoczesnego mężczyzny, więc panowie poszukują miejsc, w których ktoś profesjonalnie zajmie się ich potrzebami. Czy jednak ten biznes się opłaca? Jak najbardziej, o ile jego umiejętności stoją na wysokim poziomie, a oferta jest rozbudowana w taki sposób, aby uwzględniać różnorodne upodobania. Dobry barber zarabia nawet 5-10 tysięcy złotych, a ceny za jego usługi potrafią przewyższać kwoty za zabiegi u fryzjera damskiego. Należy jednak brać pod uwagę, że zmieniające się trendy mogą za kilka lat spowodować spadek popularności obfitego męskiego zarostu, zatem wówczas konieczne będzie przebranżowienie. Nie powinno to stanowić jednak problemu, o ile fach fryzjerski mamy opanowany. Kluczem jest także dobry biznesplan. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy będziemy w stanie taki przygotować, możemy pomyśleć o współpracy franczyzowej z marką barber shopów.

franczyza barber
Jedna z marek otwartych na współpracę franczyzową. 

Dowiedz się też, jak otworzyć salon fryzjerski dla pań!

Biznes plan – barber shop

Jak przygotować się do otwarcia barber shopu? Przede wszystkim musimy sporządzić biznesplan, który pozwoli nam osiągnąć sukces. Należy zacząć od analizy potrzeb naszych potencjalnych klientów. Zastanówmy się, czy w naszym mieście opłaca się zakładanie salonu barberskiego. W mniejszych miasteczkach może się okazać, że nasza konkurencja nie będzie duża, pytanie jednak czy mieszkańcy są zainteresowani takimi usługami. W większych miastach natomiast chętnych nie zabraknie, jednak ich ilość rozłoży się na konkurencyjne salony barberskie. Warto zatem znaleźć dobrą miejscówkę i odpowiednio promować swoje usługi np. w mediach społecznościowych. Kolejnym aspektem, który zwiększy nasze szanse na sukces, będzie również szeroka oferta. Poza zabiegami związanymi z pielęgnacją brody czy ścinaniem i stylizacją włosów, źródłem dodatkowego zarobku może być także sprzedaż kosmetyków. Preparat do brody, który poleca sprawdzony barber, z pewnością będzie się dobrze sprzedawał.

Koszt otwarcia barbera

W każdym dobrym biznesplanie jest miejsce na sporządzenie kosztorysu. Musimy w końcu wiedzieć, na jaką sumę inwestycji należy się przygotować. Przede wszystkim potrzebujemy lokalu, który możemy kupić lub wynająć. Im lepsze miejsce, tym większy wydatek. Myli się ten, kto uważa, że w przypadku barbera, wystrój wnętrza nie ma znaczenia, więc powinniśmy być także gotowi na drobny remont. Najczęściej salony barberskie decydują się na klasyczny minimalizm, styl industrialny lub klimaty futurystyczne. Kolejnym krokiem będzie zakup niezbędnego wyposażenia. Obowiązkowo na liście zakupów powinny znaleźć się:

  • fotel barberski,
  • konsoleta z umywalką, lustrem i szafką,
  • podgrzewacz ręczników,
  • wózek barberski,
  • akcesoria barberskie,
  • stoisko do ekspozycji kosmetyków,
  • preparaty do pielęgnacji zarostu.
Share.

Jeden komentarz

  1. Ja osobiście uważam, że otwarcie barbera nie jest aktualnie dobrym pomysłem. Na rynku jest za dużo barberow, za duża konkurencja po prostu.

Zostaw komentarz