Jak sprytnie oszczędzić mnóstwo czasu?

Jak sprytnie oszczędzić mnóstwo czasu?

Jak odnaleźć czas, który przecieka przez palce? Każda z nas ma te same 24 godziny na dobę. Jednak wykorzystujemy je bardzo różnie.

Są takie dni, kiedy w ciągu 24 godzin nie zrobisz prawie nic, nie posuniesz swojego życia ani biznesu nawet o milimetr do przodu, a jednak czujesz się zmęczona i przytłoczona.

Kiedy indziej zastanawiasz się, jak to możliwe, że w zdążyłaś już poćwiczyć, posprzątać mieszkanie, zrobić zakupy, napisać e-booka, zadzwonić do 6 klientów, zorganizować wysyłkę, pakowanie, zaplanować cele na kolejne 3 miesiące, napić się kawy, zawieźć dzieci do szkoły, odebrać dzieci ze szkoły, zrobić sweter na drutach i przygotować zdrowe posiłki na kolejny tydzień. A dopiero 15:00.

 

Cały sekret tkwi w oszczędzaniu czasu

No może nie cały, bo z pewnością będą takie dni, kiedy Twoja energia nie będzie na odpowiednim poziomie, kiedy nie dasz rady działać produktywnie, kiedy nawet nie będziesz miała na to ochoty.

Wiele jest tu też udziału odpowiedniej organizacji, planowania i Twoich nawyków.

Jednak istnieją sposoby, które pozwolą Ci oszczędzić czas, zrobić więcej mniejszym kosztem, szybciej uporać się z wieloma zadaniami. Podam Ci takie, które sprawdzają się u mnie, prawdopodobnie dzięki nim jestem w stanie zmieścić w moim życiu naprawdę sporo.

Kiedy masz mnóstwo zainteresowań, przy tym cierpisz na nieuleczalną chorobę (którą musisz codziennie kontrolować, podejmować mnóstwo związanych z nią decyzji i która czasem bardzo Cię wyczerpuje fizycznie – tak wygląda życie z cukrzycą typu 1 ), do tego pracę i samotnie wychowujesz dziecko, rozsądne gospodarowanie czasem wydaje się niezwykle przydatne.

Nie zawsze oczywiście wszystko będzie możliwe, ale jeśli będziesz pamiętać o tych sposobach, w sytuacji, kiedy będzie to niezbędne (na przykład w okresie przedświątecznego szaleństwa) możesz się nimi posiłkować, żeby wygrać nierówną walkę z Twoją listą rzeczy do zrobienia.

 

Mój najważniejszy sposób na oszczędność czasu – unikanie pustych przebiegów

Kiedy mam mnóstwo spraw do załatwienia, staram się załatwiać je niejako „po drodze”.

Kiedy jadę w jakieś miejsce, zastanawiam się, jak rozplanować podróż, żeby nie tracić przy tym czasu. Staram się załatwiać sprawy „po kolei”, na przykład odwiedzając miejsca, w które muszę się udać w kolejności „lokalizacyjnej” – żeby nie jeździć tam i z powrotem, tylko załatwić wszystko za jednym razem.

Kiedy umawiam się wiec z kimś na konkretną godzinę, staram się tak wszystko rozplanować, żeby na przykład bezpośrednio ze spotkania pojechać po dziecko do szkoły, zamiast niepotrzebnie tracić godzinę na powrót do domu i drugą „wyprawę” po dziecko.

Wbrew pozorom możesz w ten sposób zaoszczędzić naprawdę sporo czasu (a często też pieniędzy na bilety czy benzynę).

 

Wykorzystuj każdą chwilę, żeby oszczędzić czas

Dzisiaj naprawdę nie ma już niemożliwego.

Kiedyś (tak, były takie czasy!) stojąc w kolejce, lub czekając w poczekalni można było jedynie rozmyślać o niebieskich migdałkach, ewentualnie podziwiać kafelki na podłodze, czy inne elementy wystroju pomieszczenia. Dzisiaj ten czas możesz wykorzystać na wiele sposobów.

Siedząc w poczekalni napisałam ostatnio artykuł na bloga.

Aplikacje, które masz w swoim smartfonie mogą albo odciągać Cię od tego, co ważne, albo pomóc Ci maksymalnie wykorzystać czas, którym dysponujesz dla większej produktywności. To ty decydujesz, jaki użytek z nich zrobisz.

 

Oszczędzasz czas, kiedy odkładasz na miejsce

Jeśli nie przepadasz z panicznym poszukiwaniem rzeczy, które nie masz pojęcia gdzie położyłaś, to będzie świetny sposób. Dla każdej rzeczy w Twoim domu czy biurze powinno być przeznaczone jakieś miejsce.

Jeśli będziesz ZAWSZE (słowo klucz) tę rzecz na miejsce odkładać, zaoszczędzisz mnóstwo czasu i nerwów. Zastanowisz się też dwa razy, zanim kupisz niepotrzebne bibeloty (najpierw pomyśl, czy masz dla nich przeznaczone miejsce w domu).

Przy okazji – cudownym sposobem na utrzymanie porządku, który usłyszałam niedawno w jednym z podcastów jest posiadanie w domu dokładnie takiej ilości wieszaków na ubrania, ile ma się ubrań. Kiedy planujesz kupić coś nowego, musisz podjąć decyzję, czego się pozbędziesz, żeby to nowe znalazło swoje miejsce.

 

Określ priorytety, a oszczędzisz mnóstwo czasu

Zarówno w życiu prywatnym, jak i prowadzeniu firmy są takie sprawy, które po prostu musisz zrobić, i to osobiście. Jest też dużo spraw drobnych, pobocznych, które jakoś, kiedyś, przez kogoś muszą zostać załatwione, ale świat się nie zawali, jeśli stanie się to w bliżej nieokreślonej przyszłości i załatwi to zupełnie inna osoba.

Takimi sprawami po prostu nie zawracaj sobie głowy, albo…

 

Naucz się delegować

To wbrew pozorom nie jest prosta umiejętność, bo wszyscy wiemy, że nikt tak dobrze nie zrobi tego, co jest do zrobienia, jak Ty sama.  Jednak umiejętność delegowania polega właśnie na tym, żeby ta czynność  została zrobiona (prawie) tak dobrze, jak gdyby została zrobiona przez Ciebie, a Ty w tym czasie mogłabyś zająć się tym, co w tej chwili najbardziej istotne i kluczowe dla Twoich celów.

Chociaż może Ci się wydawać, że nauczenie kogoś wykonywania jakiegoś zadania, którym obecnie zajmujesz się osobiście zajmie Ci więcej czasu, niż gdybyś zrobiła to sama, pomyśl, że jeśli ta czynność jest powtarzalna, w dłuższej perspektywie oszczędność czasu może być ogromna.

 

Automatyzacja i grupowanie zadań

Kiedy to piszę, wydaje mi się to oczywiste, jednak widzę, że nie wszyscy korzystają z tych dwóch narzędzi. Tam, gdzie to możliwe staraj się automatyzować działania. Sprawnie działające lejki marketingowe (w biznesie online) pozwalają, żeby Twój marketing w większości odbywała się „na autopilocie”. Układasz taki lejek raz, dzięki czemu ze wzrostem liczby klientów nie masz problemu ze zwiększoną ilością pracy.

Grupowanie zadań z kolei oszczędza Ci długie godziny, które w innym wypadku spędzałabyś na codziennym pisaniu postów do mediów społecznościowych, lub na przykład gotowaniu obiadu na jeden dzień (ja wolę korzystać z takiego wynalazku, jak gotowanie na zapas i mrożenie).

 

Kiedy pracujesz – pracuj na 100%, kiedy odpoczywasz – odpoczywaj na 100%

Wbrew pozorom pozwoli Ci to oszczędzić czas. Bo kiedy pracujesz na 100%, zrobisz więcej. Kiedy odpoczywasz na 100% będziesz w stanie lepiej się zregenerować, a następnym razem… pracować bardziej wydajnie.

Wyrób więc  w sobie nawyk robienia wszystkiego na 100%. To bardzo miłe uczucie, kiedy po całym dniu pracy, w której wiesz, że dawałaś z siebie wszystko możesz poświęcić się takiemu naprawdę 100%-owemu odpoczynkowi.

Dużo na temat czasu znajdziesz też TUTAJ

 

 

 

 

Skomentuj

3 Komentarze

  1. Dzięki za ten wpis. Ja pod koniec dnia zawsze mam wrażenie, że nie wykorzystałam go w 100%, u mnie problemem jest odkładanie na później, nie potrafię też skupić uwagi dłużej, niż 15-20 minut, muszę wstać od biurka i tyle. Dobra rada – trzeba na 100% pracować, ale i na 100% odpoczywać.

  2. Super wpis, dzięki! Ja mam ostatnio wrażenie, że czas biegnie nie tak jakbym tego oczekiwał. Zdecydować muszę pomyśleć nad zmianą organizacji pracy.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę odzieżową? Pomysł na modny biznes

Jak założyć firmę odzieżową? Pomysł na modny biznes

Dzisiaj biznes jest w modzie. Przedsiębiorcy prowadzą blogi, udzielają się w mediach społecznościowych i na YouTube oraz prowadzą szkolenia, na których udzielają cennych wskazówek. Każdy chciałby dziś poznać tajemnicę sukcesu, zarabiać na swoich warunkach i mieć własny brand. A co lepiej się sprawdzi, jako modny biznes, jeśli nie działalność w branży odzieżowej? Jeśli tak pomyślałeś, to zastanów się dwa razy, gdyż tak się składa, że konkurencja jest ogromna, a ilość pracy, którą trzeba włożyć w rozkręcenie firmy modowej, może przekroczyć Twoje oczekiwania. Wchodzić w to czy dać sobie spokój? To zależy, czy lubisz pracę kreatywną, umiesz planować i jesteś gotów na inwestycję. Jeżeli tak, sprawdź, co będzie potrzebne na początek.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę kurierską?

Jak założyć firmę kurierską?

Sytuacja gospodarcza, którą obecnie zawdzięczamy wpływowi pandemicznego szaleństwa, sprawiła, że jedni przedsiębiorcy, na przykład z branży eventowej, sporo stracili, a inni, głównie z sektora gastronomicznego, musieli zaoferować nowe wygodne usługi (np. dostawę). Los za to zdecydowanie uśmiechnął się do i tak rosnącej już w siłę branży e-commerce. Sklepom internetowym zwiększyły się obroty, a kurierzy dostarczający nadane przez nie paczki, poczuli się tak, jakby przedświąteczna gorączka zakupowa nigdy się nie zakończyła. Nie jest to zatem obecnie najlepszy zawód dla dostawcy, który nie lubi się przemęczać. Jeśli jednak jesteś urodzonym przedsiębiorcą, pewnie pomyślałeś właśnie, że to dobry moment na założenie firmy kurierskiej. Sprawdź, jak możesz się zabrać za takie przedsięwzięcie.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę kosmetyczną? Biznes w branży beauty

Jak założyć firmę kosmetyczną? Biznes w branży beauty

Celebryci, których wizerunki oglądamy na co dzień w mediach społecznościowych, na łamach gazet czy w telewizji, zasadniczo robią branży beauty darmową reklamę. Nawet jeśli nie promują akurat jakiegoś produktu, dzisiaj wszyscy już zdajemy sobie sprawę, że za nienaganny wygląd, idealną cerę czy smukłą figurę, odpowiadają dobre kosmetyki, salony kosmetyczne, a niekiedy także chirurg. Zainteresowanie różnymi preparatami do pielęgnacji ciała oraz do makijażu czy też zabiegami upiększającymi, zawsze było duże, jednak media nieustannie je podsycają. Dlatego umiejętnie prowadząc firmę kosmetyczną, możemy liczyć na zainteresowanie klientów, ale jednocześnie także niemałą konkurencję. Czy to możliwe, aby stworzyć własną markę kosmetyków i odnieść sukces? Podpowiadamy, jak wystartować z takim przedsięwzięciem.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

„Wyższe Stawki – nowa marka na rynku, która wspiera warsztaty samochodowe”

„Wyższe Stawki – nowa marka na rynku, która wspiera warsztaty samochodowe”

Marka WyższeStawki.pl zajmuje się kompleksowym wsparciem warsztatów samochodowych w procesie zwiększania rentowności. Właściciele serwisów samochodowych, na pewnym etapie współpracy z firmą ubezpieczeniową, muszą zmagać się z niedopłatami do wcześniej wycenionych zleceń naprawy. WyższeStawki.pl oferuje model współpracy, w którym odzyskuje niedopłaty od ubezpieczycieli, angażując własne środki i zespół specjalistów, dzięki czemu właściciele warsztatów nie ponoszą żadnych kosztów, a finalnie po zakończonej sprawie, zwiększają swoje zyski.

Według danych z 2020 r. w Polsce mamy zarejestrowanych ponad 32 miliony pojazdów silnikowych, z czego około 25 milionów stanowią samochody osobowe. Z danych za ten sam rok, według statystyk policji w Polsce doszło do co najmniej 23,500 wypadków drogowych i ponad 382 tysięcy zdarzeń z udziałem samochodów, które kwalifikowały się jako kolizje drogowe.
W związku z tym wyobraźmy sobie taką sytuację. W centrum jednego z dużych miast dochodzi do kolizji z udziałem dwóch samochodów. Sytuacja bardzo częsta, bo zgodnie z wyżej przytoczonymi statystykami, średnio każdego dnia w Polsce dochodzi do około tysiąca takich mniejszych zdarzeń. Pomijamy w tym wypadku szczegóły dotyczące tego, kto jest winny tej kolizji. Skupiamy się na tym, co następuje dalej.

Osoby poszkodowane, których samochody zostały uszkodzone, przekazują swoje pojazdy do naprawy warsztatom naprawczym. Dzięki temu nie muszą się kompletnie martwić o sposób naprawy, czy rozliczenia z ubezpieczycielem. To warsztat bierze na siebie działania związane z oględzinami pojazdu, ustala zakres uszkodzeń z ubezpieczycielem, zamawia części na swój koszt, dokonuje naprawy. Wszystko bardzo często przy „użyciu” wyspecjalizowanej i przeszkolonej załogi, oraz odpowiednio wyposażonego warsztatu. Następnie klient odbiera naprawiony samochód, z reguły bez świadomości co następuję dalej, jeśli chodzi o rozliczenie pomiędzy warsztatem a ubezpieczycielem. A to, jak się okazuje nie do końca wygląda tak kolorowo. – Mało kto o tym wie, ale to jest bardzo trudny moment dla warsztatu samochodowego. Dlatego, że firma ubezpieczeniowa na samym końcu koryguje kosztorys naprawy do własnego, niestety nieadekwatnego do współczesnych standardów pułapu cenowego – mówi Łukasz Kowalczyk, założyciel firmy WyższeStawki.pl. – W większości warsztaty samochodowe mają zapis w zleceniu naprawy od klienta, że w sytuacji, jeśli nie otrzymają pełnej zapłaty od towarzystwa ubezpieczeniowego, to klient im te pieniądze powinien dopłacić. Nie spotkałem się jednak z sytuacją, aby którykolwiek z nich próbował te pieniądze wyegzekwować od klienta. To mogłoby skutecznie popsuć ich renomę na rynku, ponieważ żaden z nich nie zamierza dopłacać do szkody, która najczęściej zaistniała bez ich winy, a jeśli likwidują z własnej polisy Autocasco, także jest to nieakceptowalne, ponieważ właśnie po to skorzystali z ubezpieczenia. Warsztaty, które nie chcą, albo zwyczajnie nie mają zasobów (np. finansowych)  do walki z ubezpieczycielami zmuszane są więc do wystawiania korekt do faktur uwzględniających niedopłaty. A z czasem wręcz, zrezygnowane, akceptują wyliczenia ubezpieczyciela i wystawiają takie faktury, aby nie tracić czasu na korekty – doprecyzowuje Łukasz Kowalczyk.


Photo by Damir Kopezhanov on Unsplash

W związku z zaistniałą sytuacją rynek potrzebował zmiany, a właściciele warsztatów wsparcia, które skutecznie umożliwiłoby im odzyskiwanie należnych niedopłat. – Nasza usługa skutecznie rozwiązuje ten problem, bez konieczności inwestowania własnych środków i tracenia czasu na przepychanie się z ubezpieczycielami – mówi Kowalczyk. Więc jak to działa? – Mechanizm współpracy z nami jest bardzo prosty, nie wymaga żadnych skomplikowanych procedur. Mówiąc w skrócie najpierw na nasz koszt przeprowadzamy szkolenie pracownikom warsztatu samochodowego m.in. z tego, w jaki sposób przygotować dokumentację szkodową, dlaczego jest to ważne. Następnie gromadzimy dokumenty od warsztatu, weryfikujemy i wyliczamy wartość przedmiotu sporu, którą konsultujemy z warsztatem. Potem rozpoczynają się działania zmierzające do odzyskania niewypłaconej należności od towarzystwa ubezpieczeniowego. Ostatni etap – to wypłata należności dla warsztatu. I dopiero wtedy również i my otrzymujemy wynagrodzenie za usługę, która przypomnę do tego momentu jest zupełnie bezpłatna. Podsumowując dzięki naszym działaniom, warsztat naprawczy, który rozpoczął z nami współpracę zwiększa swoje zyski, nie podejmując przy tym niepotrzebnego ryzyka i co najważniejsze, bez konieczności mrożenia dodatkowych środków finansowych – wyjaśnia założyciel firmy.

Prezes Kowalczyk z optymizmem patrzy w przyszłość. W Polsce wciąż jest mało tak wyspecjalizowanych firm, jak marka WyższeStawki.pl. To stwarza poczucie, że jego firma ma ogromny potencjał na to, aby być liderem w swojej branży. – Może nie pod względem liczb, bo to jest kwestia bardzo względna. Ale chciałbym, aby nasza firma była liderem pod względem jakości obsługi klienta i oczywiście rezultatów. Nie jestem w stanie zagwarantować czasu procedowania spraw. W każdym przypadku jest inaczej. Wiele zależy od poszczególnych sądów. Ważne jednak, aby nasi klienci mieli świadomość, że to się zakończy i że na samym końcu będzie sukces – podsumowuje wypowiedź Łukasz Kowalczyk.

Dodatkowe informacje na temat spółki są dostępne na stronie www.wyzszestawki.pl.

Foto nagłówek by Alex Suprun on Unsplash

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę internetową?

Jak założyć firmę internetową?

Zapewne niejedna osoba zapragnęła prowadzić własną firmę, spoglądając na elegancki biurowiec lub zaparkowane pod nim auta. Niewątpliwie imponujący przeszklony budynek, marynarki, krawaty i równo poustawiane biurka nadają prowadzeniu własnej działalności pewnego prestiżu, jednak obecne czasy pokazały, że dziś tak naprawdę liczy się coś innego. Sukces w biznesie odnoszą przede wszystkim Ci, którym udało się zaistnieć w internecie. Sieć daje dostęp do ogromnej bazy klientów z całego kraju albo nawet ze świata. Jeśli przedsiębiorca nie umie wykorzystać tego potencjału, nawet posiadanie placówki w dobrym punkcie nie da mu przewagi przed konkurencją. Co więcej, rozkwit branży e-commerce pokazał, że prowadzenie firmy internetowej to świetny pomysł na biznes, zwłaszcza jeśli chcemy oszczędzić sobie kosztów wynajmu i wyposażenia lokalu. Jakiego rodzaju działalność możemy prowadzić w sieci i od czego zacząć? Zamieszczamy wskazówki. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę informatyczną?

Jak założyć firmę informatyczną?

Można śmiało stwierdzić, że dziś mnóstwo procesów, także tych związanych z prowadzeniem firmy, uległo komputeryzacji. Niewiele jesteśmy w stanie zdziałać w biznesie bez odpowiedniego sprzętu czy oprogramowania. Korzystamy z rozmaitych programów do faktur, prowadzenia księgowości czy obróbki zdjęć. Własna strona internetowa to teraz absolutna konieczność. Nieobecność w mediach społecznościowych również może sprawić, że konkurencja szybko wyprzedzi przedsiębiorstwo, które nie idzie z duchem czasu. Czy jednak każdej firmie opłaca się posiadać rozbudowany dział IT? Jeśli budżet na to nie pozwala lub specyfika pracy tego nie wymaga, przedsiębiorca będzie wolał zdecydować się outsourcing. Tutaj otwierają się szerokie możliwości dla informatyków, którzy chcieliby pracować na własny rachunek. Przedstawiamy kilka podstawowych informacji, które pomogą w założeniu firmy świadczącej usługi w zakresie IT. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *