Czy dobra organizacja czasu w biznesie to domena kobiet? Czytając teksty blogujących pań można odnieść wrażenie, że jak najbardziej. W kolejnej odsłonie przeglądu biznesowej blogosfery przedstawiamy 3 autorki oraz 3 różne podejścia do planowania, mierzenia i regularności.
Spis treści:
Pani Swojego Czasu
O autorce:
Ola Budzyńska to mistrzyni organizacji, autorka wielu poczytnych książek i przede wszystkim businesswoman z krwi i kości. Nie tylko prowadzi bloga, ale również wiele różnych działalności, w tym sklep z gadżetami, wydawnictwo i jest właścicielką dwóch Stref Pełnych Czasu, czyli kawiarni ze sklepem i biblioteką. Jest także autorką kilku kursów, w których uczy i pomaga osiągać swoje cele. Z jej inicjatywy powstała platforma rozwojowa Klub Pań Swojego Czasu, na której znajdują się ścieżki edukacyjne przygotowane przez ekspertów, w tym także samą Olę Budzyńską.
O blogu:
Blog Pani Swojego Czasu to przestrzeń, na której znajdują się głównie lifestylowe inspiracje. Tematem wielu wpisów jest organizacja czasu, rozwój osobisty, a także… kuchnia oraz zakupy spożywcze, co w zasadzie całkiem dobrze łączy się z dziś z planowaniem budżetu. Autorami artykułów, obok Oli Budzyńskiej, są również ekspertki i eksperci, którzy przynależą do tzw. GanguPSC.
Posty, które mogą zainteresować:
- Planowanie zakupów – jak kupować, by nie marnować (czasu, pieniędzy i jedzenia)?
- Organizacja czasu, której nauczył mnie sport – 3 lekcje planowania wyniesione z siłowni
- 3 tech-trendy, które wkrótce zmienią Twoje życie i biznes. Jak je oswoić w czasach niepewności?
Polecany tekst:
3 zasady planowania dla początkujących, które musisz znać
Czy planowanie czasu jest w ogóle możliwe? Według artykułu, nad czasem nie mamy żadnej kontroli, ale możemy zapanować nad innymi rzeczami. Tekst to bardzo dobry wstęp do tego, aby nauczyć się organizować własne życie i warto przeczytać go przed innymi, bardziej zaawansowanymi poradnikami. 3 wskazówki, które dostajemy pomogą rozłożyć plan działania na etapy i uniknąć kilku pułapek typowych dla większych i mniejszych projektów.
Miara Biznesu
O autorce:
Już w latach szkolnych Magdalena Franczak uwielbiała się uczyć, a docinki rówieśników nie przeszkodziły jej w zdobywaniu wiedzy, rozwiązywaniu łamigłówek i finalnie ukończeniu studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zawodowo autorka bloga obracała się w branżach takich jak finanse, konsulting, szkolenia, doradztwo podatkowe i wiele innych, choć najchętniej chwali się pracą z pasami, które towarzyszą osobom niepełnosprawnym. Dzisiaj jest specjalistką od optymalizacji procesów i chętnie pomaga innym początkującym przedsiębiorcom.
O blogu:
Blog Miara Biznesu to baza wiedzy dla tych, którzy stawiają w biznesie pierwsze kroki lub prowadzą od jakiegoś czasu działalność, ale brak im zdolności planowania. We wpisach można znaleźć wiele przydatnych wskazówek, które pomogą zmierzyć i zoptymalizować obszary takie jak media społecznościowe, finanse i nie tylko. Znajdzie się też kilka porad dla osób, które próbują swoich sił w blogowaniu.
Posty, które mogą zainteresować:
- Porównanie programów do prowadzenia listy mailingowej
- Jakie wskaźniki monitorować, jeśli prowadzisz bloga?
- Kanały komunikacji – jak wybrać te właściwe?
Polecany tekst:
Wskaźniki w biznesie – od czego zacząć?
Biznes bez analizy i mierzenia efektów? To się nie uda. Na szczęście małymi krokami można zapoznać się z różnymi wskaźnikami i oswoić się z mierzeniem poszczególnych aspektów prowadzenia własnej działalności. Artykuł to dobry wstęp do tematu, który zawiera 6 przydatnych wskazówek. Dzięki niemu uda się ustalić cele i zorientować, w który miejscu się aktualnie znajdujemy. Finalnie okaże się, że te wszystkie liczny i metryki wcale nie są takie straszne.
Kasia Pszonicka
O autorce:
W 2012 roku Kasia Pszonicka zakończyła swoją roczną przygodę z posadą w korporacji i utwierdziła się w przekonaniu, że praca na etacie nie jest dla niej. Właśnie wtedy zaczęło się blogowanie oraz promowanie przedsiębiorczości w sieci i trwało przez kolejne 10 lat. W międzyczasie autorka bloga przeprowadziła się do Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i została mamą trójki dzieci, jednak nie zrezygnowała z zainteresowania biznesem ani z pisania.
O blogu:
Kasia Pszonicka bloguje od 10 lat jednak nazwa bloga dawniej była inna (dziś jest to po prostu imię i nazwisko autorki), a adres zmieniał się trzy razy. Mimo to niezmiennie wpisy trzymają się tematyki biznesowej, często dotyczą także łączenia przedsiębiorczości z macierzyństwem. Od prawie roku można też posłuchać podcastu, w którym Kasia opowiada między innymi o tym, jak wystartować z własną działalnością.
Posty, które mogą zainteresować:
- Poradzę Ci coś na ZUS! Ekspresowo w 5 minut…
- Etat vs. biznes. 5 różnic z mojego doświadczenia
- Generatory nazw firm, które warto wypróbować!
Polecany tekst:
Intensywnie pracowałam codziennie i… nie warto! Wrażenia z codziennego pisania.
Konsekwencja, regularność i ciężka praca – czy to zawsze nam się opłaca? Według Kasi Pszonickiej, w przypadku bloga nadgorliwość może przynieść odwrotny skutek. Chociaż wydaje się, że codzienne dostarczanie czytelnikom świeżych treści, korzystnie wpłynie na statystyki i popularność bloga, kryje to pewną pułapkę. Warto rzucić okiem na wynik eksperymentu z codziennym blogowaniem.