Na co tak naprawdę masz wpływ?

Na co tak naprawdę masz wpływ?

Bardzo często słyszę, jak ludzie narzekają na rzeczy, na które zupełnie nie mają wpływu. To zabiera im sporo czasu i energii.

Na przykład… w biznesie można narzekać na klientów.

Albo na dostawców. Na hurtownie. Na banki. Na aplikacje. Na sytuację. Na bieżącą rzeczywistość. Na to, że takie a nie inne mamy czasy. Na cokolwiek jeszcze sobie wymarzysz.

Tak naprawdę możesz znaleźć setki rzeczy, spraw, osób, na które możesz narzekać. Jednak cały sekret w tym, żeby przestać marnować czas i energię na to, na co absolutnie nie masz wpływu.

Bo zastanówmy się… co Ci z tego, że coś jest nie tak, jak chcesz, żeby było?

Narzekanie i koncentrowanie się na problemie, z którym nic nie możesz zrobić przynosi straty.

Nie wiedziałaś? Wydawało Ci się zapewne, że tylko zostajesz w miejscu. Nie. Cofasz się. Marnujesz czas i siły. Bo widzisz…

Każde działanie do czegoś prowadzi

To, że wydaje Ci się, że coś nie przynosi rezultatów, to nie do końca prawda. Wszystko, absolutnie wszystko prowadzi do jakichś rezultatów. Jeśli skupisz się na niewłaściwych działaniach, po prostu otrzymasz rezultaty, których nie chcesz.

Dlatego proponuję…

Skup się na tym, na co masz wpływ

Tylko wtedy możesz cokolwiek zmienić. Mam na myśli „na lepsze”.

Skupienie się na tym, na co masz wpływ automatycznie też zmotywuje Cię do działania. Zamiast narzekać i wiecznie blokować się, bo coś jest nie tak, jak chcesz, zaczniesz wreszcie robić coś, żeby było dobrze.

Ja na przykład choruję na cukrzycę typu 1. To jest choroba nieuleczalna, więc nie mam wpływu na to, że na nią choruję. Owszem, mogę siedzieć i narzekać, jak bardzo cukrzyca utrudnia mi życie (bo mimo, że dostępna jest już zaawansowana technologia, ułatwiająca lepszą kontrolę choroby, ciągle jednak choroba wpływa na codzienne funkcjonowanie). Mogę też roztrząsać dlaczego zachorowałam (choć do dziś nie wiadomo, co jest przyczyną cukrzycy typu 1). Jednak to są rzeczy, na które nie mam wpływu.

Mam za to wpływ na to, jak wyglądają moje poziomy cukru. Mam wpływ na to co jem, ile ćwiczę i ile insuliny biorę. To są jedyne czynniki, na które mam wpływ. Dlatego na nich się właśnie koncentruję. Nie marnuję czasu ani energii na narzekanie, jak to strasznie mi źle z moją chorobą.

A w biznesie? Na co mam wpływ?

Na ilość pracy, którą wkładam w moją firmę.

Na to, czy pracuję nad sobą, żeby się rozwijać, żeby stawiać czoła nowym wyzwaniom.

To ode mnie zależy, co myślę (serio – nikt nie może Ci narzucić tego, co masz myśleć, to jest bardzo uwalniająca informacja, kiedy sobie uświadomisz, że w tym aspekcie naprawdę możesz wszystko!).

Mam wpływ na ceny, jeśli prowadzę własną firmę.

Mam wpływ na to, co robię i jak komunikuję się z klientami, czy współpracownikami.

Absolutnie nie mam wpływu na innych ludzi. Ani oni na mnie. Mogę za to decydować o tym, jak zareaguję na to, co od nich usłyszę, albo na ich działania. I czasami reaguję fatalnie. Na hejterów, maruderów i innych mądrali. Ale to ciągle moja odpowiedzialność, jeśli się dołuję lub wściekam.

Mam wpływ na cele, które sobie wyznaczam i na to, czy je realizuję.

Jak widzisz na wiele rzeczy mam wpływ. Ty także.

Dlatego skup się na tym, co możesz zmieniać, modyfikować, ulepszać

Zachowaj na to swoją energię, zamiast na narzekanie i szukanie usprawiedliwień czy wymówek.

Zobaczysz, jak szybko poczujesz różnicę, jeśli chodzi o efekty Twoich działań.

 

Skomentuj

3 Komentarze

  1. Lubię czytać twoje wpisy. Motywują mnie do działania. Sama próbuję odnaleźć własną drogę w biznesie. Mam nadzieję, że mi to się w końcu uda. 🙂

  2. Obecnie największy wpływ mamy własnie sami 🙂 wszystkie decyzje i rozwiązania. Dlatego nie warto bać się tylko próbować nowych możliwości.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Handel internetowy ze znacznym wzrostem. W tym roku może stanowić 25% ogólnego obrotu

Handel internetowy ze znacznym wzrostem. W tym roku może stanowić 25% ogólnego obrotu

Wartość polskiego e-commerce sięga 100 mld zł, co odpowiada za ok. 10 proc. handlu detalicznego. Pandemia okazała się znaczącym katalizatorem wzrostu. Od marca do końca 2020 roku powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów. W zależności od rozwoju pandemii w Polsce w tym roku wzrost handlu internetowego może wynieść od 10 proc., przy pełnej dostępności galerii handlowych, do nawet 25 proc., jeśli spotka nas kolejny lockdown – szacują eksperci Unity Group. Duże znaczenie dla rynku będzie mieć wejście Amazona oraz możliwa ekspansja chińskich platform. To powinno przyspieszyć rozwój nowych narzędzi cyfrowych w sprzedaży, m.in. rozwiązań mobilnych. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pieniądze leżą w Internecie, czyli jak wykorzystać potencjał programu partnerskiego

Pieniądze leżą w Internecie, czyli jak wykorzystać potencjał programu partnerskiego

Mówi się, że pieniądze leżą na ulicy i wystarczy się po nie tylko schylić. Inaczej uważa Katarzyna Birgiel, według której pieniądze leżą w Internecie, a dokładniej w programach partnerskich. Czym one są? Jak z nich korzystać i, co najważniejsze, ile można zarobić? (więcej…)

Skomentuj

2 Komentarze

  1. Ciekawa opcja. Jeżeli dobrze rozumiem, to w jednym miejscu zgromadzone są różne programy na których można zarabiać. Cenna właściwość, jeżeli ktoś szanuje swój czas. Muszę się przyglądnąć bliżej temu leadstarowi 🙂

    1. Dzień dobry Panie Grzegorzu,

      dokładnie tak – w jednym miejscu dostępnych jest (aktualnie) ponad 300 kampanii. Można więc wybierać pomiędzy kampaniami finansowymi oraz tymi związanymi z innymi branżami (np. moda, motoryzacja, telekomunikacja, dom itd).

      Zapraszam do sprawdzenia i przetestowania!

      Pozdrawiam,
      Kasia Birgiel

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polacy coraz chętniej wybierają płatności elektroniczne. To wyzwanie dla firm MŚP

Polacy coraz chętniej wybierają płatności elektroniczne. To wyzwanie dla firm MŚP

Pandemia COVID-19 napędziła rozwój e-commerce, lecz także wzrost konkurencji w tym kanale zakupowym. Wymagania klientów ciągle rosną i dotyczą już nie tylko niskich cen, ale również coraz wygodniejszych rozwiązań z zakresu dostawy, jakości obsługi czy metod płatności. Wdrożenie wygodnych, elektronicznych rozwiązań w tym zakresie jest warunkiem sukcesu zwłaszcza dla nowo powstających e-sklepów, bo zakres oferowanych kanałów płatności może zadecydować o tym, czy klient dokona zakupu, czy jednak z niego zrezygnuje i skieruje się do konkurencji. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dni Architektury i Budownictwa już za nami. Przyszłość i pandemia zdominowały dyskusję

Dni Architektury i Budownictwa już za nami. Przyszłość i pandemia zdominowały dyskusję

Uczestnicy tegorocznej edycji Dni Architektury i Budownictwa bardzo dobrze ocenili poziom merytoryczny oraz przebieg wszystkich wydarzeń, które po raz pierwszy w historii, odbyły się w formule online. Forum Gospodarcze Budownictwa Build4Future, Forum Designu i Architektury D&A oraz Konferencja Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy to trzy wydarzenia, na które w dniach 1-4 lutego 2021 roku zaprosiła Grupa MTP wraz z partnerami. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trwa nabór do kolejnej edycji Programu Firma Roku. Zgłoś swoją firmę już teraz

Trwa nabór do kolejnej edycji Programu Firma Roku. Zgłoś swoją firmę już teraz

Ideą Programu jest nominacja, weryfikacja i finalnie wybór najlepszych podmiotów, produktów i usług w Polsce. Podmioty te cieszą się dobrą renomą wśród kontrahentów, jak również uznaniem wśród klientów w Polsce i nie tylko. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fitjob – mobilna platforma rekrutacyjna połączy studentów i pracodawców

Fitjob - mobilna platforma rekrutacyjna połączy studentów i pracodawców

Warszawa to drugi największy ośrodek uniwersytecki w Europie, gdzie aktywnie studiuje niemal 230 tys. osób. Badania wskazują, że nawet 80 proc. studentów ma już za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe, najchętniej wybierając posady barmanów, hostess czy pracowników recepcji. Sam proces rekrutacji często jest jednak wyjątkowo czasochłonny i skomplikowany dla obu stron. Stąd pomysł na aplikację mobilną Fitjob, która maksymalnie upraszcza kontakt między studentami i pracodawcami, pozwalając na zautomatyzowane zatrudnienie nowego personelu już w 24 godziny. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *