W internecie napotykamy mnóstwo różnego typu stron internetowych, zaś w telefonach komórkowych instalujemy wiele aplikacji tematycznych. Niektóre z nich zdobywają ogromną popularność, głównie dlatego, że odpowiadają na potrzeby użytkownika końcowego. Projektowanie UX sprowadza się właśnie to tego typu działań, które mają na celu wprowadzenie na rynek produktu spełniającego oczekiwania odbiorcy.


Spis treści:

  1. Produkt uszyty na miarę
  2. Projektowanie UX, czyli lepiej zapobiegać, niż leczyć
  3. Projektowanie ze specjalistami

Produkt uszyty na miarę

Właściciele e-commerce stoją przed trudnym zadaniem, jakim jest pozyskanie klienta i zachęcenie go do dokonania zakupów. Z jednej strony inwestują w dobrej jakości reklamę internetową, z drugiej zaś często zapominają, że ich produkt ma przede wszystkim spełniać oczekiwania klientów. Finalnie okazuje się więc, że nawet najlepsza kampania reklamowa nie jest w stanie zapewnić nam dopływu klientów, jeśli nasz produkt nie będzie odpowiadał na ich potrzeby. Temu właśnie służy projektowanie UX, czyli znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak uczynić stronę internetową, aplikację czy sklep internetowy użytecznymi. Chodzi przede wszystkim o to, aby klient mógł bez żadnych problemów korzystać z podstawowych funkcji czy dokonywać zakupów. Poziom jego zadowolenia musi być maksymalny, bowiem tylko dzięki temu będzie chciał on ponownie zajrzeć do sklepu czy na stronę internetową.

Projektowanie UX, czyli lepiej zapobiegać, niż leczyć

Projektowanie UX dobrze jest wdrożyć już na etapie aranżowania strony czy sklepu internetowego. Dzięki temu można uniknąć podstawowych błędów, które często okazują się być nie do zaakceptowania dla użytkownika. Właściciel e-commerce bardzo często zadają sobie pytanie, dlaczego klienci rezygnują z dokonania zakupu bądź tak rzadko odwiedzają ich sklep internetowy. W praktyce odpowiedź na nie może dać jedynie audyt UX, który przeprowadzany jest na gotowych produktach, ewentualnie na takich, które dopiero mają zostać wprowadzone na rynek. Niemniej jednak warto zaangażować specjalistów UX do projektowania produkt od podstaw. Pozwala to na maksymalizację użyteczności, a także poziomu zadowolenia klientów. Warto przy tym pamiętać, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, zatem klient, który miał problemy z dokonaniem zakupów w naszym sklepie internetowym, może nie chcieć więcej do niego wrócić. Tymczasem, jeśli cały proces przebiegnie prawidłowo, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że ponownie dokona zakupów.

Projektowanie ze specjalistami

Proces projektowania UX jest czasochłonny, wymaga też posiadania wiedzy z zakresu psychologii, kognitywistyki czy samej informatyki. Dlatego też warto nawiązać współpracę ze specjalistami w tej dziedzinie, którzy mają nie tylko odpowiednie przygotowanie merytoryczne, ale również doświadczenie. Co ważne, nie projektują oni rozwiązań, które będą sprzeczne z ideą produktu lub wymaganiami właściciela. Wręcz przeciwnie – każdy szczegół jest konsultowany, natomiast wszelkie nieścisłości zostają jak najszybciej wyjaśnione. Owocna współpraca sprawia, że właściciel może wprowadzić na rynek produkt, który sprosta oczekiwaniom klientów.

Share.

Zostaw komentarz