Dokonywanie płatności kartą za zakupy w sklepach stacjonarnych jest powszechnie spotykanym zjawiskiem, jednak Polacy coraz chętniej płacą w ten sposób także w sklepach internetowych. Płatność kartą to prosta i w pełni bezpieczna metoda, którą warto wdrożyć również w swoim sklepie.

Na czym polega płatność kartą w sklepach online?

Płatność kartą w sklepach stacjonarnych nie budzi większych wątpliwości – klient przykłada lub wprowadza kartę do czytnika, czasami zobowiązany jest również podać kod PIN, uwierzytelniając transakcję. Tymczasem w sklepach online ta metoda płatności wygląda nieco inaczej – klient podaje w wyznaczonym do tego miejscu numer karty, jej datę ważności oraz kod CVV lub CVC. Płatność jest automatycznie ściągana z konta, do którego przypisana jest karta. Klient może dokonywać płatności za pomocą karty debetowej czy kredytowej, a jedynym warunkiem sfinalizowania transakcji jest posiadanie środków na rachunku. 

Dlaczego warto zaoferować klientom możliwość płatności kartą?

Płatność kartą to, obok szybkiego przelewu oraz BLIK-a, jedna z najpopularniejszych metod płatności wybierana przez klientów sklepów internetowych. Pozwala w krótkim czasie zlecić płatność, nie wymaga logowania się do bankowości internetowej czy uzupełniania danych do przelewu. Prosta formuła sprawia, że coraz więcej osób porzuca tradycyjne przelewy właśnie na rzecz płatności kartą. Obecnie klienci korzystają nie tylko z kart debetowych, przypisanych do rachunków bieżących, lecz również z kart kredytowych, wydawanych przez banki czy innego rodzaju instytucje finansujące.

Bezpieczeństwo dokonywania płatności kartą

W kontekście dokonywania płatności kartą często pojawia się pytanie dotyczące bezpieczeństwa danych. Warto zaznaczyć, że są one w pełni chronione, przez co ryzyko wycieku zredukowano do minimum. Ważne, aby korzystać z usług sprawdzonych podmiotów, takich jak Autopay. Zapewniają one nie tylko najwyższą jakość obsługi płatności, lecz również bezpieczeństwo przeprowadzania transakcji. Klienci powinni pamiętać, że w przypadku płatności kartą nie jest wymagane podawanie danych, takich jak numer PIN czy hasło do bankowości internetowej.

Płatność w obcej walucie

Płatność kartą może być realizowana w złotówkach – ta metoda jest najczęściej wybierana przez Polaków dokonujących zakupów w internecie. Niemniej jednak istnieje możliwość zlecenia zapłaty w innych walutach, na przykład w euro czy dolarach. Jest to istotne dla osób posiadających konta walutowe oraz sprzedawców, którzy zdecydowali się rozszerzyć działalność na inne kraje. Płatności w walucie obcej dokonuje się w ten sam sposób, jak w walucie polskiej. 

Płatności jednorazowe i cykliczne

Klienci najczęściej płacą kartą za zakupy jednorazowe, jednak istnieje możliwość ustalenia płatności cyklicznych, realizowanych z określoną częstotliwością. Ta metoda coraz częściej wybierana jest w przypadku abonamentów oraz powtarzalnych opłat za różnego typu usługi. Klienci, zlecając płatność, nie muszą martwić się o to, czy zostanie ona zrealizowana w terminie – system sam ściągnie z konta określoną z góry kwotę, regulując tym samym zobowiązanie. Dzięki temu płatność kartą dostępna jest nie tylko dla sprzedawców produktów, lecz również usług lub licencji. Płatność kartą z punktu widzenia klienta jest bardzo wygodna, natomiast sprzedawcy pozwala uzyskać należność w wymaganym terminie, bez konieczności wysyłania ewentualnych ponagleń czy wezwań do zapłaty. 

Share.

Zostaw komentarz