McDonald’s to najbardziej rozpoznawalna sieć lokali gastronomicznych typu fast food. Swoje początki datuje na rok 1948, kiedy to dwóch braci McDonald otworzyło w Kaliforni swoją pierwszą restaurację z burgerami, frytkami i koktajlami mlecznymi. Już 6 lat później (1954) popularność lokalu sprawiła, że ruszyła sprzedaż licencji na prowadzenie placówek według systemu braci. O istnieniu korporacji McDonald’s można mówić od roku 1955.

McDonald’s w Polsce pojawił się w 1992 roku w Warszawie. Już pierwszego dnia lokal odwiedziło 45 tysięcy osób. Pierwszy polski McDrive, czyli punkt gastronomiczny typu drive-tru, powstał w Częstochowie w 1994. W 1998 roku w naszym kraju znajdowało się już 100 placówek.

Obecnie w Polsce funkcjonuje 465 jednostek McDonald’s w 150 miastach. Na osoby, które chętne są otworzyć własny lokal czeka około 12 miesięcy przygotowań z czego 9 to szkolenie w restauracji.

Przeczytaj także czym jest franczyza.

mc

Koszt inwestycji

  • Środki własne w kwocie minimum 1 800 000 złotych w całości przeznaczone na franczyzę restauracji.
  • Wstępna opłata licencyjna w wysokości 45 000 dolarów.
  • Zaopatrzenie restauracji w produkty, opakowania, środki czystości itp., około 50 000 złotych.
  • Koszty związane z uruchomieniem działalności gospodarczej i spełnieniem wymogów prawnych.
  • Opłata podstawowa i procentowa, potocznie określane mianem „rent”.
  • Opłata licencyjna.
  • Opłata marketingowa.

Czego oczekuje franczyzodawca

  • prowadzenia działalności pod szyldem McDonald’s, lecz na własny rachunek i na własne ryzyko,
  • poświęcenia maksimum czasu i wysiłku na prowadzenie restauracji,
  • działania w ramach ściśle określonych ram i zasad McDonald’s, w tym przestrzegania ustalonych procedur i receptur,
  • nabycia na własność wyposażenia restauracji przy objęciu jej we franczyzę,
  • zaopatrywania restauracji w produkty, opakowania, środki czystości od wskazanych przez McDonald’s dostawców,
  • uiszczania miesięcznych opłat na rzecz McDonald’s przez cały okres trwania umowy franczyzy.

Sprawdź także franczyzę Artykuły dziecięce.

Co zyskuje franczyzobiorca

  • szkolenia praktyczne i teoretyczne przygotowujące do prowadzenia restauracji,
  • stałe konsultacje i pomoc w prowadzeniu restauracji,
  • szkolenia dla franczyzobiorcy i jego kadry kierowniczej oraz stale aktualizowane
  • materiały szkoleniowe dla pracowników,
  • udział w ogólnopolskich programach i akcjach marketingowych i digitalowych,
  • pomoc wyspecjalizowanej agencji marketingowej,
  • pomoc w zakresie public relations,
  • dostęp do sprawdzonych źródeł zaopatrzenia podlegających stałej kontroli jakości,
  • dostęp do sieci firm serwisowych i usługodawców.
Share.

Zostaw komentarz