Pierogarnia Stary Młyn to sieć lokali gastronomicznych, specjalizująca się unikalnych pierogach lepionych lub z pieca. Początek działalności marki przypada na rok 2007, kiedy w Toruniu została otwarta pierwsza restauracja z pierogami, cechująca się tradycyjnym wystrojem i staropolskim klimatem. Decyzja o uruchomieniu systemu franczyzowego zapadła w 2009 roku i od tej pory kolejne lokale zaczęły pojawiać się w wielu różnych miastach.
W menu Pierogarni Stary Młyn znajdują się przede wszystkim tradycyjne pierogi lepione oraz wypiekane w piecu, w wersji wytrawnej, wegetariańskiej lub na słodko. Jednak można zamówić także placki ziemniaczane, zupy, dodatki oraz desery. Oprócz ciepłych i zimnych napojów, do posiłków serwowane są także rozmaite alkohole.
Pierogarnia Stary Młyn dołączyła do POF, czyli zrzeszenia franczyzodawców, którzy przestrzegają europejskiego kodeksu etycznego w swojej działalności franczyzowej. Dodatkową zachęta do współpracy ma być szybki zwrot inwestycji (18-30 miesięcy) oraz wysokie obroty w sezonie.
Przeczytaj także czym jest franczyza.
Przewidywany koszt inwestycji
- Szacunkowy koszt związany z otwarciem restauracji, w zależności od rozmiarów lokalu oraz nakładu prac potrzebnych na przystosowanie go do odpowiednich standardów, waha się w granicach od 2500 do 3000 złotych za 1 m2.
- Opłata wstępna – 17 500 zł netto plus indywidualny projekt technologiczny kuchni (zaplecze kuchenne) oraz projekt aranżacji całej restauracji = 110 zł/m2.
- Opłata franczyzowa – 7%.
Sprawdź także franczyzę Usługi dla biznesu.
Franczyzobiorca może korzystać z:
- doradztwa w zakresie optymalnego wyboru lokalu,
- doradztwa w zakresie wyposażenia lokalu,
- doradztwa w realizacji inwestycji,
- rabatów wynegocjowanych przez franczyzodawcę u dostawców usług i półproduktów,
- opieki franczyzodawcy nad restauracją franczyzobiorcy: szkoleń (w tym szkoleń dla franczyzobiorcy w jednostce macierzystej na poszczególnych stanowiskach – management trainee), korzystania z bieżącej pomocy, konsultacji, doradztwa, itp.,
- doradztwa w zakresie rekrutacji personelu,
- projektu aranżacji (sprawdzony i charakterystyczny wystrój architektoniczny),
- możliwej asysty franczyzodawcy podczas pierwszych dni otwarcia lokalu,
- wyłączności terytorialnej,
- wszechstronnego wsparcia ze strony franczyzodawcy – doświadczonego restauratora specjalizującego się w „pierogowym” menu,
- przejrzystych zasad rozliczeń finansowych,
- działań marketingowych prowadzonych przez franczyzodawcę na skalę nieosiągalną dla pojedynczego lokalu.